пятница, 15 ноября 2013 г.

აქტივობები

  • მოსწავლეები აქტირუად არიან ჩართული პროექტის აქტივობების დაგეგმვაში. 
  • პროექტზე მუშაობას ვიწყბთ გამოწვევით - მოსწავლეებს ვეკითხებით, რა საკითხია მათთვის ყველაზე საინტერესო, რაზე მუშაობას ისრვებდნენ,, თუნდაც ეს არ შეეხებოდეს ჩვენს მიერ განვლილ თუ გასავლელ საპროგრამო ნაწარმოებებს.
  • აზრებს ვწერთ დაფაზე და ვაკეთებთ სიტყვების აბლაბუდას... ამგვარი სვლებით მივდივართ საკვლევ თემამდე. ვსვამთ  ჯერ ზოგად კითხვას, ვისმენთ და ვწერთ დაფაზე განსხვავებულ მოსაზრებებს, შემდეგ ვუახლოვდებით საკვლევ საკითს თემატური კითხვებით და ამ ყოველივეს საფუძველზე ვაყალიბებთ თემის სათაურს. ვთხოვთ მოსწავლეებს შემდეგი გაკვეთილსიათვის წარმოადგინონ იდეებსი რუქა - როგორ ესახებათ ეს პროექტი, რისი გაკეთება სურთ, რისი სწავლა უნდათ, რა მოლოდინები აქვთ. ამის საფუძველზე შემდეგ შეხვედრაზე ვაყალიბებთ პროექტის მონახაზსა და აქტივობების ნუსხას, როს შედეგაც მოსწავლეები იყოფიან ჯგუფებად და ირჩევენ დავალებებს: ერთი ჯგუფი ქმნის გვერდს ფეისბუქზე, მეორენი ინფორმაციი მოძიებას უზრუნველყოფენ, მესამები რედაქტირებას გაუწევენ იმ ტექსტებს, რომელიც საჯაროდ იქნება წარსადგენი, სხვანი ატარებენ კვლევებს საჭირო საკითხებზე,სხვანი დაამუშავებენ, სხვანი წარმოადგენენ კვლევის შეეგებს და ა.შ. 
  • საკითხის აქტუალობისა და საჭიროების დასადგენად, მოსწავლეები ატარებენ კვლევებს სკოლის ფარგლებში და მის გარეთ.
  • კითხვა: ა) რამდენ საათს ატარებთ კომპუტერთან?  ბ)აყნებს თუ არა ზიანს კომპიუტერი თქვენს ჯანმრთელობას და რაზე მოქმედებს ცუად? (კითხვები მარტივია და პასუხებიც არაორაზროვანი. შეეგეის დაჯამება ხდება მოსწავლეთა ასაკის გათვალისწინებით, რათა სურათი უფრო ნათელი იყოს). 
  • მოსწავლეები აჯამებენ შედეგებს, წარმოადგენენ  ფრაფიკული სახით.
  • ვატარებთ დისკუსიას სასარგებლოა თუ საზიანო კომპიუტერი, რის შემდეგაც მოსწავლეები წერენ არგუნებრიტებულ ესეს.
  • შემდეგ მოსწავლეები წარმოადგენენ მოძიებულ ინფორმაციას კომპიუტერისა თ ინტერნეტის დადებითსა და უარყოფით მხარეებზე და გამოიტანენ სათანადო დასკვანებს.
  • მოსწავლეები წერენ ინფორმაციულ ტექსტეს ამ თემაზე.
  • აქცია: ,,კომპიუტერი აზიანებს თქვენს ჯანმრთელობას!’’
  • მოსწავლეებმა დაამზადეს და დაარიგეს ფლაერები მსგავსი სლოგანებით. გამოაკრეს ისინი სკოლაში, ქუჩვებში, ავტობუსებსა და ტრანსპორტებზეც კი.... მიიმაგრეს ტანსაცმელზე და გადაწყვიტეს, ასე გასულიყვნენ ქუჩაში.
  • მოსწავლეებმა ჩაატარეს სხვადასხვა კლასებში მინილექციები -გააცნეს თანასკოლელებს, კომპიუტერის დადებითი და უარყოფითი მხარეები და კომპიუტერითა თუ ინტერნეტით შექმნილი საფრთხეები... 
  • გაჩნდა იდეა, რომ წელიწადში ერთხელ ასეთი აქცია მოეწყოს სკოლაში, რათა მომავლმა თაობებმა კარად გაიაზრონ ისტის როგორც დადებითი, ისე უარყოფითი მხარები და გამოიიყენონ იგი საჭიროებისამებსრ , რაციონალურად (დაიცვან თავი ფიქოლოგიური თუ ფიზიკური ტრამვებისაგან, ინტერნეტის, სოციალური ქსელებისა თუ თამაშების მავნე ზეგავლენისაგან).

Комментариев нет:

Отправить комментарий